BLOGUMA HOŞGELDİNİZ

Herşeyden önce Sevgili Müberra Arslan hocamıza bizlere ögrettiği bu teknikler için çok teşekkür ediyorum.



Slayt da verdiğim fotograflardan ve örnek ahşaplardan faydalanacağınızı umuyorum.



10 Nisan 2009 Cuma

VERNİK KULLANIMI

Vernik bünyesinde renk verici boyar madde bulunmayan, şeffaf olması nedeniyle ahşabın doğal görünümünü kapatmayan, dekoratif bir görüntü veren, yağmur, güneş, mantar, küf, atmosfer şartları, darbe, aşınma gibi etkilere karşı ahşabı koruyan bir malzemedir.
Ahşap boyamada kullanılan vernik türleri:
1-Su bazlı vernik:Çabuk kurur fakat koruyuculuğu azdır.Boyalı objenin rengini korur.Fırça su ile temizlenebilir.
2-Sentetik yat verniği:Koruyuculuğu yüksektir,su ile temas edebilecek objelerde kullanılır.Kuruması bir haftayı bulur.Fırça ancak tiner ile temizlenebilir.
Bu verniklerin mat,yarı mat ve parlak çeşitleri vardır.Vernik türlerinin sprey olanları da vardır kullanılan objeye uygun vernik kullanılmalıdır.
Vernik kullanımı hakkında bazı tavsiyeler:
1-Yaglı boya ya da tintunlu yaldız boya üzerine sprey vernik kullanılır.Veya yat verniği kullanılır.
2-Peçete yapılan objelere önce su bazlı vernik ,üzerine dayanıklılığını artırmak için kuruduktan sonra yat verniği kullanılır.
3-Çatlatma yapılan objelerde sentetik (yat ) vernik kullanılır.
4-Fotograflarda dekopaj yapılmışsa renginin solmaması için fotograflar üzerine önce dekopaj tutkalı kuruduktan sonra su bazlı vernik daha sonra yat verniği kullanılır.
5-Eskitme üzerine 1 er hafta arayla 2 kat yat verniği sürülür.
6-Yağlı boya ile eskitme yapılmışsa üzerine yat verniği sürülür.
7-Mozaik sıvısı su bazlı vernik üzerine sürülür.Yat verniği üzerinde çatlama yapar.
8-Mum işinde yat verniği kullanılır.
9-Yat verniği 1 haftada, su bazlı vernik 1 saatte kurur.
10-100 kat vernik de iki sıvı iyice karıştırılır.Hava kabarcığı kalmayıncaya ve şeffaflaşıncaya kadar 5 dakika hafifçe karıştırılır.Objeye düzgün bir şekilde yavaşça dökülür.Saç kurutma makinası ile her tarafa eşit bir şekilde dağıtılır.
100 kat vernik uygulanmadan önce mutlaka bir kat su bazlı vernik sürülür ve 1 hafta beklenir.
11-Folk Art Warnish verniği hazır transfer üzerine kullanılır.
12-Dikkat:Beyaz boyadığınız objeyi sentetik (yat) verniği ile verniklerseniz sararma yapar.Su bazlı vernik kullanılmalıdır.

46 yorum:

  1. merhaba ben nihal size bir sorum olacak cam tabak çalışması yapıyorum.hangi vernik kullanmalıyım.ve bu yaptıgım tabakları kullanıcam boyası cıksın istemiyorum lütfen yardımcı olurmusunuz.su bazlı dayanıklı olmaz dediler kararsız kaldım daha öncede sprey vernik kullandım.

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim aradığım soruların cevabını verdiniz herkes böyle açıklasa keşke

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Nihal Hanım
    Boyadığınız cam tabağı kullanacaksanız sağlık açısından su bazlı olması gerekir.Ben peçete dekopaj ile cam tabak denedim ve su bazlı sprey vernik kullandım.3-4 kat verniklerseniz dayanıklı olur kanısındayım. Makine de değil elde yıkmanız gerekiyor.Kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  4. hamiye hanım merhaba, ireko ağacından bir mobilya yaptırıyorum, üzerinde hiç vernik atılmamış gibi duracak bir koruyucu arıyorum. sentetik vernik ahşabın tonunu koyulaştırıyor, doğallığı yok oluyor. su bazlı vernik kullanımı iç mekan da mobilyada dayanıklı olur mu ? bunlar dışında bir koruyucu var mı? şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar
    İreko ağacı hakkında bilgim yok.Mobilyacınız daha iyi bilir.Yaptığım sehpaları,tepsilerde su bazlı vernik kullandım.2- 3 kat sürülürse dayanıklı olabilir. "100 kat" vernik(ismi böyle) kullanılırsa yüzeyler cam gibi görünüyor. Benim blogumda Gülşen hanımın tepsileri ve tekli sehpası 100 kat vernikli.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. merhabalar vernik almak için gittim su bazlı vernikli ahşap koruyucu diye birşey var oda vernik yerine geçermi . teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Merabalar ben ahşap çalışması yapıyorum da simleme işlemini vernikten önce mi sonra mı yapmalıyım??

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Mahmut Bey
    Önce vernikleyeceksiniz kurumadan toz sim serpeceksiniz. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  9. merhaba benim bi sazım var ve bu sazı iki kez boyayıp vernikledim ama ikisindede ne boya tuttu nede vernik yani çok kısa bir zaman içerisinde hemen çizilmeler ve aşınmalar oluştu kullandığım boya va vernik sprey di acaba sebeb bu olabilirmi..?

    YanıtlaSil
  10. Merhaba
    Sazın yüzeyi pürüzsüz ve kaygan olduğu için boya tutmayabilir. Öncelikle zımpara yapmanız gerekir. Boya tutucu astar boyalar var onları da deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  11. Hamiye hanım merhaba tepsiyi boyadım üzerine resim yapıştırdım sprey vernik sıktım dekupaj kagıdımdaki renkler birbirine girdi şimdi söktüm zorda olsa başka resim yapıştırcam ama renkli fotokopi oluyormu bide böyle mahfolmaması için tepsimin ne yapmam gerekiyo bilmiyom yardımcı olursanız sevinirim.
    Not : ben ahşap boyama kursuna gitmedim hiç sadece netten aldıgım bilgilerle ögrendim biraz o kadar boyama işlemim çok güzel oldu resmi monte etmemde tek sorun neden sprey sıkınca resmimdeki renkler birbirine girdi onu anlayamadım eksik olan ne ?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Esen Hn Dekupaj resmini yazıcıdan aldıysanız renkler karışabilir. Yazıcıdan aldığınız dekupajın fotokopisini çektirmeniz gerekiyor.Bir de dekupaj kağıdını yapıştırdıktan sonra üzerine dekupaj tutkalı geçmeniz gerekiyor.İyice kuruduktan sonra verniklenebilir. Kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  13. Hocam akrilik boya ile tepsiye desenler yaptım ama ne tür nasıl vernik yapmalıyım resim bozulur diye korlkuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akrilik boya su bazlı boyadır. Su bazlı vernik kullanabilirsiniz. Kuruduktan sonra kalıcı olması için yat verniği kullanabilirsiniz.

      Sil
  14. merhaba ben emre evimizin yerlerini zımparaladım ve vernik atmak istiyorum ben nasıl bir vernik kullanmalyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum Emre Bey.Onu parkecilere sorsanız iyi olur.

      Sil
  15. merhaba ben ahsabı ayakkabı boyasıyla boyadıktan sonra verniklemek istiyorum hangi vernigi kullanmalıyım

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Emre ayakkabı boyası pek kalıcı olmuyor. Sprey vernik ile sabitleyebilirsin.

    YanıtlaSil
  17. peki ayakkabı boyası dışında nasıl bir boya kullanabilirim

    YanıtlaSil
  18. Su bazlı ahşap boyası kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  19. merhaba

    Ben ahsap boncuk uzerine desenlerimi cizdikten sonra polisanin parlak vernik spreyini uyguladim fakat cizdigim desen bozukdu dagilmalar oldu desende bana kullanacagim boya yada vernikle ilgili oneride bulunursaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
  20. Ahşap boncuk nedir anlamadım. Su bazlı vernikler boyayı bozmuyor. 3 kat su bazlı vernik kullanırsanız dayanıklı olur.

    YanıtlaSil
  21. merhabalar,
    bir sorum olacaktı.
    ben nar boyadım polyesterden.
    üzerine vernik atmak istiyorum. folkartın sprey verniğini kullanıyorum fakat obje yuvarlak olduğu için nasıl vernikleyeceğimi bilemedim..
    ne taraftan sıkayım akmaması için?
    teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  22. Eğer yaptığınız objeyi etrfı boş olacak şekilde asabilirseniz çevirerek uzaktan spray vernik atabilirsiniz. Ben çamaşır ipine asıp öyle vernikliyorum.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler evdeki eski bir ahşap tabureyi eşimin yağlı boyaları ile boyadım üstüne de dekopaj yaptım üstüne evde başka bir çalışmamdan kalan su bazlı vernik var onu kullanabilir miyim hem yağlı boya hem de üstüne dekupaj yaptığım için kafam karıştı yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peçete dekopaj üzerine su bazlı vernik kullanın. Kuruyunca sentetik sprey vernik kullanabilirsiniz.

      Sil
  24. Merhabalar ben mobilyalarımi beyaza boyadım ne tür vernik kullanmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su bazlı kullanmalısınız yoksa sararır.

      Sil
  25. ahşap tornacıların bezle veya peçeteyle sürdükleri vernik çeşidinin adı nedir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Tam olarak bilemiyorum ama o dediğiniz mobilya parlatıcısı olabilir.

      Sil
  26. Iyi gunler agaci zimparaladiktan sonra akrilik boyayla boyadik..uzerine akrilik parlak vernik surduk ve kurudu fakat istedigimiz gibi parlamadi..bu vernigin uzerine parlak olmasi icin nasil bir vernik kullanabiliriz...Tabiki alttaki boyaya zarar vermeden..yardimci olursaniz sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Su bazlı vernikler parlak da olsa yat verniği gibi parlamıyor. Ağaç üzerinde başka boya yok ise direkt ağaç vernikleniyorsa parlak yat verniği kullanabilirsiniz.

      Sil
  27. merhaba.yagli boya uzerine su bazli vernik kullandim beyaz boya yer yer sararma yapti,acaba kurtarma imkanim var mi/ b'r de mumla eskitme yaptigim akrilik boyalar uzerine su bazli vernik surebilir miyim| tesekkurler

    YanıtlaSil
  28. Merhaba
    Mum eskitmede önce dekopaj tutkalını ince bir katman şeklinde sürerek sabitleyebilirsiniz. Üzerine su bazlı veya yat verniği sürebilirsiniz.
    Yağlıboya üzerine yat verniği daha uygun olur. Su bazlı boya üzerine su bazlı vernik kullanırsanız beyaz boyada sararma olmaz.

    YanıtlaSil
  29. Sprey vernik dayanukli mipecete dekupajin uzeri icin 3 kat yaptim yeterli miacaba

    YanıtlaSil
  30. İyi günler. Vernik konusunda endişelerim var. Yardımcı olursanız sevinirim. Ben plastik bir yüzeyi sprey boya ile beyaza boyadım. Boyanın sentetik mi selüloz mu olduğunu bilmiyorum. Ama sentetik olduğunu düşünüyorum. Ne tür vernik kullanmam lazım. Sprey vernik kullanmak istiyorum. Birde sentetik boyaya sentetik sprey, selüloz boyaya selüloz vernik mi kullanmam gerekiyor. sentetik vernik beyazda sararma yapıyormuş. Yardım ederseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sprey boyanız sentetik ise verniğe gerek yoktur. Su bazlı boyalarda su bazlı vernik kullanabilirsiniz.

      Sil
  31. merhaba hamiye hanım.benim adım mesut. mutfak dolabımı iyice zımpara çektim daha sonra bazı yerlerine ahşap dolgu macunu uyguladıktan sonra tekrar macun yerlerini zımpara yapıp polisan sentetik parlak boya ile boyadım üst taraf krem alt taraf bayrak kırmzı .gelelim en sıkıntılı yere boyacıdan yat verniği almak istedim fakat adam bana yağlı boyanın üzerine bu olmaz öyle kullanman gerekiyor dedi.ilerde nemden darbelerden çizilme küf falan olduğu zaman bütün emeğim boşa gidecek.ACİLLLL YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil
  32. Boyacınız haklı sentetik boya kuruduktan sonra iyice sertleşmiştir,vernik kullanmaya gerek yoktur.

    YanıtlaSil
  33. merhaba
    bugünlerde chalk paint adında boyama tekniği öğrendim. İnternette bi ço kişi denemiş. Akrilik beyazile sephalarımda denedim.vernik olarak mat parke cilası aldım dayanıklı olsun diye fakat sararma yaptı. bide tozlar üzerine yapıstı.çalışmam kötü oldu. sprey vernik mi kullanmalıyım?

    YanıtlaSil
  34. Bahsettiğiniz boyama tekniğini bilmiyorum. Sehpalarınızı su bazlı boya ile boyayıp, üzerine de bir kat su bazlı vernik ve dayanıklı olması için üzerine yüzkat vernik kullanabilirsiniz. yüzkat verniğin nasıl kullanılacağını ögrenmeniz gerekir, Rasgele kullanamazsınız. Yüzkat vernik ile sehpalarınızın üzeri cam gibi parlar. Vernik temiz ve rüzgarsız bir ortamda yapılır.

    YanıtlaSil
  35. Su bazlı beyaz boya ile ahşaba, su bazlı vernik uyguladıktan sonra, dayanıklı olsun dıye uyguladığımız yat verniği ahşabı sarartır mı?

    YanıtlaSil
  36. Yat verniği beyaz boyayı sarartıyor.100 kat vernik ile renk değişimi olmaz.

    YanıtlaSil